טבעת אירוסין, קלאסית או מעוצבת?

טבעת אירוסין היא אולי התכשיט המשמעותי ביותר בחייה של בת זוגתך. לכן חשוב לבחור אותו נכון.
מטרת מאמר זה היא לדון בדילמת העיצוב - האם נכון לבחור עיצוב קלאסי או שמא עיצוב מודרני מתאים יותר לזמננו?

ראשית, אולי כדאי לבער את המונח "קלאסי".
"קלאסי" מציין תקופה בהתפתחות התרבות האנושית. הכוונה בעיצוב קלאסי היא בדרך כלל לעיצוב יחסית סולידי, אשר אינו תלוי באופנה או בתקופת זמן כזו או אחרת. עיצובים קלאסיים של טבעות אירוסין היו קיימים לפני עשרות שנים וימשיכו להיות בשימוש עוד שנים רבות. קלאסי הוא timeless, מבחינה זו שלעולם הוא לא יצא מהאופנה. זאת, בניגוד לעיצוב מודרני, אשר כן תלוי בהלך רוח של תקופה ובהחלט עתיד לצאת מהאופנה כאשר בחלוף הזמן.


טבעות אירוסין קלאסיות מבית שפר יהלומים:

 

undefined  undefined

 


טבעת אירוסין מעוצבת מבית שפר יהלומים:



undefined


טבעת אירוסין היא תכשיט אשר עתיד ללוות את בני הזוג שנים רבות. לאור זאת, ההמלצה היא בדרך כלל ללכת על תכשיט בעיצוב קלאסי, כזה שניתן ליהנות ממנו שנים רבות מבלי שיראה לא מעודכן. עם זאת, לקוחות רבים מחפשים את הדרך להוסיף את הנגיעה האישית בתכשיט, ואת ה"טוויסט" שיקשט את העיצוב הקלאסי מבלי לפגוע בו.
ניתן "לקשט" טבעות אירוסין קלאסיות במספר דרכים. אפשרות אחת היא לשבץ יהלום מרכזי או יהלומים מרכזיים בטכניקות שיבוץ מקוריות, בניגוד לשיבוץ השיניים המסורתי. אפשרות אחרת היא לקשט את טבעת האירוסין הקלאסית בטקסטורה, או מרקם ייחודי כגון פיניש מט או פיניש מוברש (מעין שריטות על גבי המתכת אשר יוצרות טקסטורה מעניינת). אפשרות נוספת היא הוספת חריטה אישית על גבי טבעת האירוסין. ניתן לחרוט טקסט אישי, או אפילו דוגמא או ציור על גבי המשטחים השונים של הטבעת.

גודלו של יהלום מבוטא על פי המשקל שלו, כאשר יחידת המדידה היא "קראט" וקראט אחד הוא חמישית גרם.

טבעת אירוסין היא בדרך כלל תכשיט אשר בו משובץ יהלום מרכזי. בחירת היהלום המרכזי והפרמטרים שלו משמעותיים מאוד כאשר בוחנים טבעות אירוסין. מצד אחד חשוב שהיהלום המרכזי יהיה מרשים ובעל נוכחות, ומצד שני יש בדרך כלל תקציב המגביל את גודל ואיכות היהלום שהלקוח יכול להרשות לעצמו.

המשקל אינו הפרמטר היחיד שמשפיע על מחיר היהלום. בנוסף למשקל היהלום חשוב לקחת בחשבון את רמת החיתוך, רמת הניקיון ורמת הצבע של האבן. השילוב של שלושת הפרמטרים הללו ביחד עם משקל היהלום קובע את מחירו של היהלום, שהוא בדרך כלל המרכיב המשמעותי ביותר במחיר של טבעת אירוסין.

חשוב לקחת בחשבון את הרגליה וסגנונה של בת הזוג, העתידה לענוד את טבעת האירוסין. האם היא עונדת תכשיטי יהלומים? אם כן, באיזה סגנון וגודל? האם בחוגים בהם היא מסתובבת יהיה ראוי לענוד יהלום גדול? אולי עדיף לבחור ביהלום קטן יותר בעל איכות גבוהה יותר?


גודל היהלום המומלץ בטבעת אירוסין - האם יש דבר כזה גדול מידי?


בהחלט כן. טבעת אירוסין מיועדת בדרך כלל לבחורה צעירה, ועתידה להיענד על ידה יום יום. גם אם תקציבך מאפשר רכישה של יהלום גדול, חשוב לקנות טבעת אירוסין עם יהלום שאינו גדול מדי, ושבת זוגתך תרגיש בנוח לענוד לכל מקום ולכל אירוע. כך תבטיח הנאה מרבית מתכשיט חשוב זה.

בחירת היהלום המרכזי של טבעת האירוסין אינה משימה פשוטה. על מנת לעמוד במשימה זו בהצלחה דרוש ליווי ויעוץ של איש מקצוע בתחום, או במילה אחת - גמולוג (מומחה לאבנים יקרות). המומחיות של "שפר יהלומים" היא למצוא את היהלום המושלם עבור כל לקוח. אלפי טבעות אירוסין כבר יוצרו בבוטיק היהלומים של שפר עם מגוון אינסופי של יהלומים. חלקם גדולים מאוד, חלקם קטנים ובעלי איכות גבוהה מאוד. כל יהלום הוא שונה, כמו כל אחד מאיתנו, ולכל לקוח יש יהלום אחד שמתאים לו בדיוק.


undefined

יהלום במשקל 24.07 קראט, צבעוני טבעי, אשר נמכר על ידי "שפר יהלומים" לבית מכירות פומביות בג'נבה

 


שפר יהלומים מתמחה בעיצובים קלאסיים של טבעות אירוסין.

בנוסף - לקוחות רבים של שפר מוסיפים את חתימתם האישית על גבי טבעת האירוסין, בליווי וייעוץ של מעצבת הבית.
מקווים שמאמר זה קירב אותך לבחירה הנכונה - ושיהיה במזל!

להצעת מחיר ולפרטים נוספים: 03-576-4000

ליעוץ טלפוני השאר פרטים: